W ogrodzie Marii
Większość z nas na pytanie: „Jakie rośliny możemy zasadzić w ogrodzie?”, odpowie: pomidory, ogórki, marchew, truskawki itd. Podczas zajęć poznamy gatunki, które rosły w ogrodzie Marii. Porozmawiamy o uprawie i pielęgnacji roślin, a także o ich pochodzeniu. Rozwiążemy zagadki przyrodnicze oraz zagramy w grę karcianą „W ogrodzie Marii i Witolda”, przy okazji dowiadując się czegoś o naszych bohaterach, dawnych mieszkańcach tego domu.
Lekcja pozwala na realizację podstawy programowej nauczania przyrody w klasie IV szkoły podstawowej przez osiąganie ogólnych celów na tym etapie edukacyjnym w obszarze wiedza: Poznanie różnych sposobów prowadzenia obserwacji i orientacji w terenie (I.2) oraz poznanie cech i zmian krajobrazu w najbliższej okolicy szkoły (I.6).
Lekcja pozwala również na realizację podstawy programowej nauczania historii w klasie IV szkoły podstawowej przez osiąganie ogólnych celów na tym etapie edukacyjnym w obszarze chronologii historycznej: dostrzeganie ciągłości w rozwoju kulturowym (I.5); w obszarze analizy i interpretacji historycznej: dostrzeganie potrzeby poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności (II.5); a także celów szczegółowych w obszarze elementów historii rodzinnej i regionalnej: uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych (I.2).
Szczegóły lekcji
Zarezerwuj tę lekcję
Rezerwacja musi być złożona przynajmniej 7 dni przed planowanym terminem lekcji.
Karty pracy do tej lekcji
Do tej lekcji dostępne są specjalne karty pracy z zadaniami i ćwiczeniami przygotowanymi przez nasz zespół. Aby uzyskać dostęp do materiałów, musisz się zalogować.