Historyczni detektywi
Muzeum to unikatowa instytucja kultury. Dowiemy się, czym jest, kiedy powstało pierwsze muzeum w Polsce i kto je założył, czym są kolekcja, eksponat, replika, kim są kustosz, historyk, konserwator, co dzieje się z pamiątką, gdy trafia do muzeum. Dodatkowo poznamy zasady zachowania się w obiekcie muzealnym oraz zobaczymy przykłady różnych eksponatów.
Lekcja pozwala na realizację podstawy programowej nauczania historii w klasie IV szkoły podstawowej przez osiąganie ogólnych celów na tym etapie edukacyjnym w obszarze chronologii historycznej: odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości (I.1); w obszarze analizy i interpretacji historycznej: dostrzeganie potrzeby poznawania przeszłości dla rozumienia procesów zachodzących we współczesności (II.5); oraz w obszarze tworzenia narracji historycznej: posługiwanie się pojęciami historycznymi i wyjaśnianie ich znaczenia (III.2); a także celów szczegółowych w obszarze refleksji nad historią jako nauką: uczeń wyjaśnia, na czym polega praca historyka; odróżnia historię od dziejów legendarnych (III.1; III.4).
Szczegóły lekcji
Zarezerwuj tę lekcję
Rezerwacja musi być złożona przynajmniej 7 dni przed planowanym terminem lekcji.
Karty pracy do tej lekcji
Do tej lekcji dostępne są specjalne karty pracy z zadaniami i ćwiczeniami przygotowanymi przez nasz zespół. Aby uzyskać dostęp do materiałów, musisz się zalogować.