W RYTMIE PLAKATU – PRZYPADEK JANA SAWKI
Jak długo trzeba patrzeć na plakat, by usłyszeć koncert?W ile znaków można ubrać miasto, jeśli rozbierze się film na czynniki pierwsze?
Choć brzmi to jak zadanie matematyczne sformułowane przez surrealistów, to pytania te pozwolą nam zbliżyć się do fenomenu plakatu artystycznego. Zapraszamy uczniów szkół średnich na lekcję muzealną „W rytmie plakatu – przypadek Jana Sawki”, podczas której
uczestnicy poznają sylwetkę tego urodzonego w Zabrzu i znanego na całym świecie artysty, a historię polskiej szkoły plakatu, bez której kultura najnowsza straciłaby punkt odniesienia. Nie proponujemy jednak bezbarwnego wykładu wśród wyblakłych druków, ponieważ, aby ukazać plakat jako multimedialny tekst kultury, należy poruszać się w rozmaitych rytmach – dlatego zaczniemy od Marka Grechuty i jego interpretacji tekstów Witkacego, by skończyć na Grateful Dead, lecz nie zabraknie także Jazzu nad Odrą i muzyki klasycznej. Lekcja wpisuje się w podstawę programową: uczeń utrwala takie pojęcia jak tekst kultury, intertekstualność, multimedialność, zapoznaje się z historią polskiej szkoły plakatu oraz poznaje sylwetkę zabrzańskiego artysty. Uczestnik ćwiczy swoje
zdolności interpretacyjne, aktywnie uczestnicząc w części warsztatowej.
Szczegóły lekcji
Zarezerwuj tę lekcję
Rezerwacja musi być złożona przynajmniej 7 dni przed planowanym terminem lekcji.
Karty pracy do tej lekcji
Do tej lekcji dostępne są specjalne karty pracy z zadaniami i ćwiczeniami przygotowanymi przez nasz zespół. Aby uzyskać dostęp do materiałów, musisz się zalogować.