Z „Kroniką olsztyńską” przekornie przez las. Warsztaty interpretacji wierszy z zastosowaniem dramy.
Muzeum: Muzeum Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego
Cel zajęć:
– integracja grupy
– kształcenie zdolności dialogu z autorytetem
– rozwijanie wyobraźni
– uświadomienie wielości konwencji wypowiedzi literackiej i scenicznej
Lekcja odbywa się w leśnej scenerii na jednej z ulubionych ścieżek spacerowych K. I. Gałczyńskiego. Uczestnicy poznają genezę powstania Kroniki olsztyńskiej, pierwszego poematu, jaki Gałczyński napisał w Praniu, w którym nadzwyczajnie „wyśpiewał” przyrodnicze uroki i walory Krainy Wielkich Jezior. Poeta miał wówczas czterdzieści pięć lat i jak dotąd misteria natury nie wpłynęły na jego frazę i strofikę z taką siłą. Zadaniem uczestników lekcji jest zapoznać się i zrozumieć ten literacki arcytwór, a następnie wybrane przez siebie fragmenty przeczytać „na przekór”, czy też „pod prąd” użytej w nim dykcji, tonacji, tempa i rejestrów. Na przykład: sparodiowanie tonu lirycznego albo przyspieszenia tempa lektury w miejscu, gdzie powinna ona być prowadzona wolno i z namysłem. W ten sposób włączamy się w przekorny dialog z poetą, a używając własnej fantazji i wyobraźni uczymy się „technik parodystycznych” oraz bawimy się słowem, które wyraża jedność formy i treści zapisanego w pierwszej połowie lipca 1950 roku poematu. Prowadzona „z przymrużeniem oka” lekcja może być inspiracją do własnej twórczości poetyckiej, jak również impulsem do okrycia w sobie zdolności recytatorskich, imitatorskich lub talentu aktorskiego.
- Grupa wiekowa: Klasy 1-3
- Cena podstawowa: 0.00 zł
- Cena za ucznia: 5.00 zł
- Czas trwania: 60 minut
- Maksymalna liczba uczniów: 40
Dostępne terminy
Brak dostępnych przedziałów godzinowych.
Aby zarezerwować lekcję, musisz się zalogować.
Zaloguj się